RÓWNOUPRAWNIENIE – KOBIETY – KOMISJA FEEM – to kolejny ważny raport; tym razem w zakresie przyszłości i podjęcia pilnych działań dot. ogromnej dysproporcji „Likwidacji luki cyfrowej ze względu na płeć – udział kobiet w gospodarce cyfrowej”.
Jako kontrsprawozdawca złożyłam istotne poprawki dla wdrażanych rozwiązań:
- kobiety, mężczyźni i osoby starsze, szczególnie w czasie COVID- 19 muszą mieć równy dostęp do internetu i muszą umieć z niego korzystać
- wszystkie grupy społeczne bez względu na wiek i miejsce zamieszkania potrzebują równego dostępu do edukacji w zakresie umiejętności cyfrowych
- posiadanie kompetencji cyfrowych , daje możliwość rozwoju i podjęcia pracy
Mając na uwadze, że kobiety wykazują mniejsze zaufanie do własnych umiejętności cyfrowych, podczas gdy umiejętności cyfrowe są potrzebne w życiu i pracy, zwłaszcza teraz bardziej niż kiedykolwiek, w miesiącach blokady z powodu wybuchu COVID-19
Wzywa Komisję i Państwa Członkowskie do opracowania strategii politycznych ukierunkowanych na zwiększenie udziału kobiet w dziedzinach związanych z naukami przyrodniczymi, technologią, inżynierią i matematyką (STEM), SI, oraz w sektorze badań naukowych i innowacji, a także do przyjęcia wielopoziomowego podejścia w celu rozwiązania problemu różnic w traktowaniu kobiet i mężczyzn na wszystkich poziomach kształcenia i zatrudnienia w sektorze cyfrowym;
Wzywa Komisję i państwa członkowskie do uwzględnienia perspektywy płci przy opracowywaniu polityki edukacji cyfrowej oraz do zadbania o to, by uczniowie obu płci byli jednakowo wykwalifikowani do podejmowania zadań i ról związanych z przyszłymi zawodami na zmieniającym się rynku pracy oraz mieli równe szanse, które umożliwiają mają stawić czoła przyszłym wyzwaniom związanym z przyszłą globalną konkurencyjnością
Wzywa Komisję i państwa członkowskie do wspierania uczenia się przez całe życie, a także szkoleń i programów mających na celu zwiększenie e-umiejętności oraz przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu wszystkich wrażliwych grup społecznych, w tym kobiet oraz osób starszych
Wzywa Komisję i państwa członkowskie do wspierania uczenia się przez całe życie, a także szkoleń i programów mających na celu zwiększenie e-umiejętności oraz przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu wszystkich wrażliwych grup społecznych, w tym kobiet oraz osób starszych
Wzywa Komisję i państwa członkowskie do przyjęcia polityki i środków zachęcających do utrzymywania miejsc pracy w sektorach kluczowych dla gospodarki;