Komisji FEMM

RÓWNOUPRAWNIENIE – KOBIETY – KOMISJA FEEM – to kolejny ważny raport; tym razem w zakresie przyszłości i podjęcia pilnych działań dot. ogromnej dysproporcji „Likwidacji luki cyfrowej ze względu na płeć – udział kobiet w gospodarce cyfrowej”.

Jako kontrsprawozdawca złożyłam istotne poprawki dla wdrażanych rozwiązań:

  • kobiety, mężczyźni i osoby starsze, szczególnie w czasie COVID- 19 muszą mieć równy dostęp do internetu i muszą umieć z niego korzystać
  • wszystkie grupy społeczne bez względu na wiek i miejsce zamieszkania potrzebują równego dostępu do edukacji  w zakresie umiejętności cyfrowych
  • posiadanie kompetencji cyfrowych , daje możliwość rozwoju i podjęcia pracy

Mając na uwadze, że kobiety wykazują mniejsze zaufanie do własnych umiejętności cyfrowych, podczas gdy umiejętności cyfrowe są potrzebne w życiu i pracy, zwłaszcza teraz bardziej niż kiedykolwiek, w miesiącach blokady z powodu wybuchu COVID-19

Wzywa Komisję i Państwa Członkowskie do opracowania strategii politycznych ukierunkowanych na zwiększenie udziału kobiet w dziedzinach związanych z naukami przyrodniczymi, technologią, inżynierią i matematyką (STEM), SI, oraz w sektorze badań naukowych i innowacji, a także do przyjęcia wielopoziomowego podejścia w celu rozwiązania problemu różnic w traktowaniu kobiet i mężczyzn na wszystkich poziomach kształcenia i zatrudnienia w sektorze cyfrowym;

Wzywa Komisję i państwa członkowskie do uwzględnienia perspektywy płci przy opracowywaniu polityki edukacji cyfrowej oraz do zadbania o to, by uczniowie obu płci byli jednakowo wykwalifikowani do podejmowania zadań i ról związanych z przyszłymi zawodami na zmieniającym się rynku pracy oraz mieli równe szanse, które umożliwiają mają stawić czoła przyszłym wyzwaniom związanym z przyszłą globalną konkurencyjnością

Wzywa Komisję i państwa członkowskie do wspierania uczenia się przez całe życie, a także szkoleń i programów mających na celu zwiększenie e-umiejętności oraz przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu wszystkich wrażliwych grup społecznych, w tym kobiet oraz osób starszych

Wzywa Komisję i państwa członkowskie do wspierania uczenia się przez całe życie, a także szkoleń i programów mających na celu zwiększenie e-umiejętności oraz przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu wszystkich wrażliwych grup społecznych, w tym kobiet oraz osób starszych

Wzywa Komisję i państwa członkowskie do przyjęcia polityki i środków zachęcających do utrzymywania miejsc pracy w sektorach kluczowych dla gospodarki;

Kalendarz

Pozostałe aktualności ... z ostatniej chwili

31 maja 2021
Kolejny etap S11 Kępno – Ostrów Wielkopolski!

Kolejny etap S11 Kępno – Ostrów Wielkopolski!

Do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Poznaniu GDDKIA złożyła wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunk (...)

29 maja 2021
Komisja REGI

Komisja REGI

Podczas ostatniej Komisji Rozwoju Regionalnego Elisa Ferreira, komisarz ds. Spójności i reform, przedstawiła nową inicja (...)

27 maja 2021
Komisja REGI

Komisja REGI

Na ostatniej Komisji Rozwoju Regionalnego przyjęliśmy rezerwę dostosowawczą do Brexit (BAR), a także otworzyliśmy drog (...)

26 maja 2021
Komisja FISC

Komisja FISC

Podczas ostatniej podkomisji FISC dyskutowaliśmy z ekspertami na temat dalszych działań w zakresie wykorzystania technolo (...)