
Będziecie dzięki przesunięciom środków i przesunięciom środków z rezerw na plany budowy dróg krajowych i autostrad mieli chyba najgęstszą siatkę połączeń autostradowych i dróg ekspresowych. Idąc od Południa – droga S-5 Rawicz – Leszno – Poznań, następnie w stronę Gniezna – Żnina i na Bydgoszcz. Ta droga będzie na pewno kontynuowana. Droga S-11, która nie miała finansowania do tej pory, też dzięki uszczelnieniu podatkowemu, będą na nią środki z budżetu i budżetu unijnego. Od Południa właśnie, od Kępna, Ostrzeszowa, dalej na północ – Chodzież, Piła i aż do Koszalina. Zresztą od Północy od Koszalina już będą szły przetargi, będzie budowa tej drogi, bardzo ważnej arterii Północ – Południe dla całej Wielkopolski – mówił wielkopolskim przedsiębiorcom premier Mateusz Morawiecki podczas spotkania w Dęborzycach w 2018 roku.
Tamto spotkanie organizowałam jako Sekretarz Stanu w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju. Cieszę się, że tamte obietnice są i będą realizowane. Trwają ostatnie przygotowania dokumentacyjne.
Budowa drogi S11 – RZĄDOWY PROGRAM BUDOWY DRÓG KRAJOWYCH to 290 miliardów złotych.
S11 Ostrów Wielkopolski – Kępno – 31 km,
S11 Kórnik – Ostrów Wielkopolski – 85 km,
S11 Kępno- granica województwa opolskiego.- 45,8 km
obwodnica Ujścia i Piły – etap I obw. Ujścia S11 – 15 km,p
obwodnica Obornik S11 – 13,6 km,
Przebudowa DK nr 25 na odc. Ostrów Wielkopolski – Kalisz-Konin – 44 km,
drogi S11 Szczecinek – Piła (w. Piła Północ bez węzła) – 59,3 km,
S11 Piła – Poznań, odc. Piła – Oborniki – 58 km,
S11 Piła – Poznań odc. Oborniki – w. Poznań Północ – 9 km.